Co to jest pozycjonowanie i na czym polega?
Pozycjonowanie strony to cały szereg różnorodnych działań, o które warto zadbać, by zapewnić odpowiedni ruch na swojej witrynie. Jak to zrobić? Wyjaśniamy, na czym polega pozycjonowanie stron i podpowiadamy, dlaczego warto w nie zainwestować.
Co to jest pozycjonowanie stron?
Zacznijmy od definicji, bowiem to właśnie ona będzie stanowiła podstawę do dalszych rozważań. Co to jest pozycjonowanie? Otóż określenie to obejmuje szeroki zakres działań, prowadzących do poprawy widoczności danej strony w popularnych przeglądarkach internetowych. Mowa tutaj o tzw. organicznych wynikach wyszukiwania, opierających się na słowach kluczowych. Są to frazy i wyrażenia, które wpisujemy w pole wyszukiwania, by znaleźć konkretne informacje, produkty lub usługi. Wraz ze wzrostem popularności wybranych słów kluczowych, rośnie więc szansa na generowanie odwiedzin na stronie, co z kolei może przełożyć się na pożądane cele, np. wzrost wskaźnika sprzedaży.
Jak przebiega pozycjonowanie SEO w przeglądarce Google?
Wiesz już co to jest pozycjonowanie stron, pora więc wyjaśnić istotę całego procesu, który prowadzi do ustalenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania, rzutując tym samym na liczbę odwiedzin. Dzieli się on na kilka etapów:
- skanowanie – określane również jako crawling – w jego trakcie Googleboot, czyli robot Google, poszukuje nowych lub zaktualizowanych stron, korzystając przy tym z tzw. pliku sitemap, jeśli jest on dostępny,
- indeksowanie – sprowadzające się do dodania strony do indeksu Google. Jest to niezwykle istotny etap, jeśli chodzi o pozycjonowanie SEO. W jego trakcie Googleboot analizuje bowiem zawartość danej witryny (czyli jej treść, meta dane, filmy i obrazy), by następne zapisać ją w potężnej bazie danych, dzięki czemu strona może być wyświetlana w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie strony w praktyce: jak działają algorytmy Google?
Przejdźmy teraz do algorytmów Google, bo to właśnie one decydują o pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Biorą one pod uwagę wiele różnych czynników w tym m.in.:
- treść, która zamieszczana jest na stronie,
- liczbę linków, które prowadzą do danej strony internetowej,
- czas, który użytkownicy spędzają na witrynie,
- jakość użytkowania strony, czyli szybkość jej ładowania, responsywność i nawigację.
Po wpisaniu zapytania w pole wyszukiwarki, rozpoczyna się przeszukiwanie indeksu przez algorytmy Google, dzięki czemu w wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, uznawane za najbardziej optymalne dla użytkownika. Tym samym pozycjonowanie strony będzie sprowadzało się do tworzenia wartościowych, oryginalnych treści, opartych o słowa kluczowe, ale również i do optymalizacji technicznej, budującej doświadczenia osób, które ją odwiedzą.
Dlaczego pozycjonowanie strony jest tak ważne?
Do tej pory skupiliśmy się na wyjaśnieniu, co to jest pozycjonowanie stron i na czym polega cały proces. Warto jednak podkreślić również korzyści, płynące z podjęcia takich działań. Będzie to przede wszystkim:
- zwiększenie widoczności strony internetowej, co przekłada się na większą liczbę kliknięć,
- realny wpływ na doświadczenia użytkowników, na co pozwala szybsze ładowanie, przyjazne w odbiorze treści i łatwa nawigacja,
- budowanie wiarygodności, a przez to również i zaufania do firmy, która wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Tym samym pozycjonowanie SEO staje się jedną z najbardziej opłacalnych inwestycji w promocję marki. Przynosi ono bowiem długotrwałe efekty, przy jednoczesnych umiarkowanych kosztach, które zwracają się wraz ze stale rosnącą liczbą odwiedzin na stronie.
Jak zadbać o dobre pozycjonowanie strony?
Wiedząc, na czym polega pozycjonowanie stron, możesz zadbać o lepszą widoczność swojej witryny w wynikach wyszukiwania. Aby to zrobić, warto wykonać kilka istotnych kroków. Mówimy tutaj o:
- analizie konkurencji SEO i własnej strony – dzięki czemu dowiesz się, która strategia pozycjonowania jest najskuteczniejsza i zidentyfikujesz problemy, których rozwiązanie wpłynie na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania,
- doborze odpowiednich słów kluczowych, stanowiących fundament pozycjonowania SEO,
- optymalizacji technicznej SEO, skupiającej się na strukturze strony, odpowiednich tagach, bezpieczeństwie, gwarantowanym przez protokół HTTPS/SSL czy szybkości ładowania,
- opracowaniu content planu i promowaniu treści w różnych miejscach w sieci,
- link buildingu, sprowadzającym się do pozyskiwania linków zewnętrznych, prowadzących do konkretnej strony internetowej.
Pozycjonowanie SEO: samodzielnie czy z pomocą?
Jak widać, aby wypromować swoją markę w sieci, nie wystarczy wyłącznie wiedza na temat tego, co to jest pozycjonowanie. Efektywność działań warunkują bowiem również umiejętności i doświadczenie profesjonalistów. To właśnie dlatego zdecydowana większość przedsiębiorców powierza pozycjonowanie strony agencjom, opracowującym kompleksowo strategię działań i wdrażającym ją w życie w oparciu o aktualne algorytmy, skuteczne praktyki SEO i cele biznesowe, ustalone z klientem w trakcie konsultacji.
Sprawdź naszą ofertę związaną z pozycjonowaniem strony!
lub dodaj komentarz jako gość
Dodaj pierwszy komentarz.